Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
Karl Jaspers Felsefesine Giriş - %25 indirimli  - H. Haluk Erdem - Bil

Karl Jaspers Felsefesine Giriş

Liste Fiyatı : 15,74TL
İndirimli Fiyat : 11,81TL
Kazancınız : 3,93TL
9786054921201
57752765
Karl Jaspers Felsefesine Giriş
Karl Jaspers Felsefesine Giriş
Bilge Kültür Sanat Yayınları
11.81
Kari Jaspers birbirlerinden farklı biçimlerde insanın varlık tarzlarını belirler. "Varolma (Dasein) olarak insan", başta psikoloji, sosyoloji ve antropoloji olmak üzere çeşitli bilim dalları tarafından bir araştırma nesnesi olarak ele alınır. İnsan,' bu bilimlerin ortaya koyduğu bilgiyle "bilinebilir-kavranabilir" bir özelliğe sahiptir; ancak Jaspers'e göre "insan, temelde kendisi hakkında bildiğinden ve bilinenden daha fazladır". "Varoluş (Existenz)" her türlü nesnelliğin ötesinde insanın asıl gerçek varlığıdır ve felsefe yapmanın konusudur. Varoluşun kendisine özgü bir dili vardır. Bu, "işaretler (signa)" dilidir. İnsan kavramla açıklanabilir bir yapıdan varoluş olarak işaretlerle kendisini aydınlatma sürecine girmektedir. Varoluş, işaret dillerinden "iletişim", "sınır durumlar" ve "özgürlük" sayesinde kendisini aydınlatmaktadır. Varolma (Dasein) olarak insan, sınır durumlar içerisinde varoluşunun farkına varır. Sınır durumlar, "mümkün varoluş"u sarsar ve uyandırır. Mümkün varoluşun uyanması, sınır durumların asıl işlevidir. "Sınır durumları tecrübe etmek ve varoluş içinde olmak aynı şeydirler." Varoluşsal iletişim kendi varoluşlarını arayan iki insan arasındaki iletişimdir. "Yalnızlık", "açık olma" ve "sevenlerin savaşımı" bu iletişim içinde yer alan Özelliklerdir. Varoluşsal iletişimde insanın bir başkasıyla özgür olması söz konusudur. Karljaspers'in "varoluş aydınlanmasının asıl işareti" olarak belirlediği özgürlük, varoluşu gerçekleştirmektedir, insanın varoluşunun gerçekleşmesi onun özgür olması anlamına gelmektedir. Özgürlük sorununun kaynağı, sorunu ortaya koyan insanın dışında değildir. Varoluşun olanaklılığından gplen sorun özgürlüğe, kendisini gerçekleştirmesi çağrısında bulunmaktadır.
  • Açıklama
    • Kari Jaspers birbirlerinden farklı biçimlerde insanın varlık tarzlarını belirler. "Varolma (Dasein) olarak insan", başta psikoloji, sosyoloji ve antropoloji olmak üzere çeşitli bilim dalları tarafından bir araştırma nesnesi olarak ele alınır. İnsan,' bu bilimlerin ortaya koyduğu bilgiyle "bilinebilir-kavranabilir" bir özelliğe sahiptir; ancak Jaspers'e göre "insan, temelde kendisi hakkında bildiğinden ve bilinenden daha fazladır". "Varoluş (Existenz)" her türlü nesnelliğin ötesinde insanın asıl gerçek varlığıdır ve felsefe yapmanın konusudur. Varoluşun kendisine özgü bir dili vardır. Bu, "işaretler (signa)" dilidir. İnsan kavramla açıklanabilir bir yapıdan varoluş olarak işaretlerle kendisini aydınlatma sürecine girmektedir. Varoluş, işaret dillerinden "iletişim", "sınır durumlar" ve "özgürlük" sayesinde kendisini aydınlatmaktadır. Varolma (Dasein) olarak insan, sınır durumlar içerisinde varoluşunun farkına varır. Sınır durumlar, "mümkün varoluş"u sarsar ve uyandırır. Mümkün varoluşun uyanması, sınır durumların asıl işlevidir. "Sınır durumları tecrübe etmek ve varoluş içinde olmak aynı şeydirler." Varoluşsal iletişim kendi varoluşlarını arayan iki insan arasındaki iletişimdir. "Yalnızlık", "açık olma" ve "sevenlerin savaşımı" bu iletişim içinde yer alan Özelliklerdir. Varoluşsal iletişimde insanın bir başkasıyla özgür olması söz konusudur. Karljaspers'in "varoluş aydınlanmasının asıl işareti" olarak belirlediği özgürlük, varoluşu gerçekleştirmektedir, insanın varoluşunun gerçekleşmesi onun özgür olması anlamına gelmektedir. Özgürlük sorununun kaynağı, sorunu ortaya koyan insanın dışında değildir. Varoluşun olanaklılığından gplen sorun özgürlüğe, kendisini gerçekleştirmesi çağrısında bulunmaktadır.
      Stok Kodu
      :
      9786054921201
      Boyut
      :
      12,5x1
      Sayfa Sayısı
      :
      160
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2014-01
      Kapak Türü
      :
      Kenan Özcan
      Kağıt Türü
      :
      2.Hamur
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat