Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%20
Şiddet Üzerine Düşünceler - %20 indirimli  - Georges Sorel - Epos Yayı

Şiddet Üzerine Düşünceler

Liste Fiyatı : 33,00TL
İndirimli Fiyat : 26,40TL
Kazancınız : 6,60TL
%20
Temin süresi 3 gündür.
Şiddet Üzerine Düşünceler
Şiddet Üzerine Düşünceler
Epos Yayınları
26.40
İşte, elimizin altında gelecek kuşakları zehirleyecek şeytanî fikirler içeren oldukça kötü üne sahip bir kitap bulunuyor. Art arda, belki de aynı zamanda, milliyetçi aşın sağ ile devrimci aşırı sol, faşistler, teröristler her kesimden totaliterler "Şiddet Üzerine Düşünceler"t gönderme yaptılar.Herkes bu kitabın Mussolini'nin, en azından onun söylediklerine dayanarak, başucu kitapları arasında yer almış olduğunu bilir. Ancak aynı zamanda kitabın Antonio Gramsci'nin başucunda da bulunduğundan haberdardır. Hattâ yaygın bir söylentiye göre, hem İtalya'daki faşist yönetim hem de SSCB, Fransız hükümetinin ortada bıraktığı George Sorel'in cenazesini kaldırmak için girişimde bulunmuştur.Sorel, Kari Manheim'e göre, "faşizmin" kuramcısıdır. Sartre onu, daha okumadan, "faşist" olarak nitelendirir. Raymond Aron ise, yakın bir zamanda Sorel'in düşüncelerine duyduğu saygıyı itiraf etti.Post-Marksizmin kuramcıları E. Laclau ve C. Mouffe'a göreyse "O, demokrasinin ve proletaryanın politik mücadelesinin bir partizanıdır".Sorel, bu kitapta "şiddet" yerine, tam olarak kafasında yer alan "kopuş" ya da daha doğrusu, "devrimci kopuş" kavramını kullanmış olsaydı, başka türlü anlaşılmış olacak ve muhtemelen lanetlenmeyecekti.Bu eser üç kavramın kesişme noktasında yer alıyor: İlki kolektif psikolojiden kaynaklanan, kolektif bir tasarım şeklinde sunulan mit kavramıdır. İkincisi ise özellikle sosyolojiye yönelen şiddettir: Daha doğrusu sınıflar arasındaki ilişkilerde şiddetin rolüdür. Üçüncüsü ise genel grev fikridir.Ve işte bu noktada Sorel, otoritenin yani devletin eylemlerinin güç, başkaldırı eylemlerinin ise şiddet olarak tanımlanmasını öneren ünlü ayırımını ortaya koyar. İlki Devlet'in, ikinci ise proletaryanın eylemidir. Sorel'e göre güç bir azınlığın dayattığı toplumsal düzen örgütlenmesinin tâ kendisidir, şiddet ise dayatılan güce karşı durulmasıdır.Sorel'e göre şiddet bireyselliği içermemeli ve bireyleri hedeflememelidir. Şiddet kitlevî olmalı (kitlelerin karşı duruşu) ve sınıfların ayrıştırılmasına işaret etmelidir.
  • Açıklama
    • İşte, elimizin altında gelecek kuşakları zehirleyecek şeytanî fikirler içeren oldukça kötü üne sahip bir kitap bulunuyor. Art arda, belki de aynı zamanda, milliyetçi aşın sağ ile devrimci aşırı sol, faşistler, teröristler her kesimden totaliterler "Şiddet Üzerine Düşünceler"t gönderme yaptılar.Herkes bu kitabın Mussolini'nin, en azından onun söylediklerine dayanarak, başucu kitapları arasında yer almış olduğunu bilir. Ancak aynı zamanda kitabın Antonio Gramsci'nin başucunda da bulunduğundan haberdardır. Hattâ yaygın bir söylentiye göre, hem İtalya'daki faşist yönetim hem de SSCB, Fransız hükümetinin ortada bıraktığı George Sorel'in cenazesini kaldırmak için girişimde bulunmuştur.Sorel, Kari Manheim'e göre, "faşizmin" kuramcısıdır. Sartre onu, daha okumadan, "faşist" olarak nitelendirir. Raymond Aron ise, yakın bir zamanda Sorel'in düşüncelerine duyduğu saygıyı itiraf etti.Post-Marksizmin kuramcıları E. Laclau ve C. Mouffe'a göreyse "O, demokrasinin ve proletaryanın politik mücadelesinin bir partizanıdır".Sorel, bu kitapta "şiddet" yerine, tam olarak kafasında yer alan "kopuş" ya da daha doğrusu, "devrimci kopuş" kavramını kullanmış olsaydı, başka türlü anlaşılmış olacak ve muhtemelen lanetlenmeyecekti.Bu eser üç kavramın kesişme noktasında yer alıyor: İlki kolektif psikolojiden kaynaklanan, kolektif bir tasarım şeklinde sunulan mit kavramıdır. İkincisi ise özellikle sosyolojiye yönelen şiddettir: Daha doğrusu sınıflar arasındaki ilişkilerde şiddetin rolüdür. Üçüncüsü ise genel grev fikridir.Ve işte bu noktada Sorel, otoritenin yani devletin eylemlerinin güç, başkaldırı eylemlerinin ise şiddet olarak tanımlanmasını öneren ünlü ayırımını ortaya koyar. İlki Devlet'in, ikinci ise proletaryanın eylemidir. Sorel'e göre güç bir azınlığın dayattığı toplumsal düzen örgütlenmesinin tâ kendisidir, şiddet ise dayatılan güce karşı durulmasıdır.Sorel'e göre şiddet bireyselliği içermemeli ve bireyleri hedeflememelidir. Şiddet kitlevî olmalı (kitlelerin karşı duruşu) ve sınıfların ayrıştırılmasına işaret etmelidir.
      Stok Kodu
      :
      9789756790090
      Boyut
      :
      13,5x2
      Sayfa Sayısı
      :
      320
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2013-01
      Çeviren
      :
      Anahid Hazaryan
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      2.Hamur
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat